4 червня 2021 року в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка відбувся захист дисертації на здобуття ступеня PhD учасника програми аспіранта Бойченко Віталія Віталійовича на тему «Організаційно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США». Науковий керівник докт.пед.наук, професор Сбруєва А.А.
Голова спеціалізованої вченої ради – докт.пед.наук, професор Семеніхіна О.В., члени спеціалізованої вченої ради докт.пед.наук, професор Огієнк О.І., докт.пед.наук, професор Заболотна О.А., докт.пед.наук, професор Литовченко І.М., канд.пед.наук, доцент Чистякова І.А.
Мета дослідження: з’ясувати теоретичні, нормативні, змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США для визначення можливостей використання прогресивного американського досвіду у вітчизняному шкільництві.
Наукова новизна отриманих результатів дослідження:
уперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних, нормативних, змістово-процесуальних та професійно-педагогічних засад STEM-освіти у старшій середній школі США;
у межах характеристики стану розробленості проблеми STEM-освіти у вітчизняних порівняльно-педагогічних дослідженнях виокремлено аспекти її розгляду;
розкрито концептуальні засади STEM-освіти;
виокремлено передумови й етапи розвитку STEM-освіти у старшій середній школі США;
окреслено нормативні та змістово-процесуальні засади STEM-освіти у старшій середній школі США;
визначено специфіку професійно-педагогічної підготовки STEM-учителів старшої середньої школи США й схарактеризовано відповідні програми на бакалаврському та магістерському рівнях вищої освіти;
з’ясовано сучасний стан STEM-освіти в Україні й визначено можливості використання прогресивного досвіду STEM-освіти США у вітчизняному шкільництві на державному, місцевому й інституційному рівнях у нормативно-правовому, організаційному, змістовому, методичному та професійно-педагогічному аспектах.
Практичне значення отриманих результатів дослідження:
схарактеризовані автором теоретичні, нормативні, змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США можуть бути використані у процесі формування освітньої політики в галузі STEM, розроблення відповідних стандартів та методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів педагогічних закладів вищої освіти. Матеріали дослідження, а також джерельна база будуть корисними в подальших наукових пошуках у відповідних галузях наукового знання, освітньому процесі закладів вищої, загальної середньої та позашкільної освіти
Далі подано анотацію дисертації, презентацію виступу здобувача на захисті дисертації та фотогалерею захисту.