Новини

Featured

Круглий стіл "Порівняльна педагогіка вищої школи" 3

23 березня 2021 року в рамках продовження круглого столу навчального курсу «Порівняльна педагогіка вищої школи» відбулося обговорення дисертації учасника проєкту Бойченка В.В. на тему «Організаційно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США», подану на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки

Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка Сбрува Аліна Анатоліївна.

Засідання семінару відбулося у змішаному форматі. В обговорення взяли  участь члени кафедр педагогіки, менеджменту освіти та педагогіки вищої школи.

Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних, нормативних, змістово-процесуальних та професійно-педагогічних засад STEM-освіти у старшій середній школі США.

Конкретизовано поняттєво-термінологічний інструментарій дослідження STEM-освіти: «STEM», «STEM-освіта», «STEM-школа», «STEM-учитель», «STEM-дисципліни», «STEM-центр».

Подальшого розвитку набули: характеристика і систематизація наукових праць вітчизняних учених із проблем розвитку STEM-освіти в Україні та світі; характеристика і систематизація наукового доробку зарубіжних дослідників щодо розвитку STEM-освіти в глобальному освітньому просторі.

Наукове та практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що схарактеризовані автором засади STEM-освіти у старшій середній школі США можуть бути використані у процесі формування освітньої політики Української держави в галузі STEM, розроблення відповідних стандартів та методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів педагогічних закладів вищої освіти

Далі подано презентацію виступу аспіранта та фотогалерею наукового семінару.

prezentaciya_boychenko_f2414.pptx

Featured

Круглий стіл "Порівняльна педагогіка вищої школи" 2

22 березня 2021 року в рамках круглого столу навчального курсу «Порівняльна педагогіка вищої школи» відбулося обговорення дисертації учасника проєкту ЧЖАН ЛЯНХУН на тему «ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВОКАЛІСТІВ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ КИТАЮ ТА УКРАЇНИ» (спеціальність 011Освітні, педагогічні науки).

Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Чистякова Ірина Анатоліївна, доцент кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.

Засідання семінару відбулося у змішаному форматі. В обговорення взяли  участь члени кафедр педагогіки; культурології; хореографії та музично-інструментального виконавства.

Мета дослідження: з’ясувати теоретичні та практичні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України

Об’єкт дослідження – вища мистецька освіта Китаю та України.

Предмет дослідження – теоретичні та практичні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України.

У процесі обговорення результатів роботи Учасники засідання підкреслили глибину розкриття методологічних підходів до професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України, актуальність звернення до проблем змісту, форм та методів, організаційних основ професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України

Далі подано презентацію виступу аспіранта та фотогалерею наукового семінару.

vistup-prezentaciya_dzhan_lyanhun_bbc6c.pptx

Featured

Круглий стіл "Порівняльна педагогіка вищої школи" 1

18 березня 2021 року в рамках круглого столу навчального курсу «Порівняльна педагогіка вищої школи» відбулося обговорення дисертації учасника проєкту ВАН БОЮАНЬ на тему «ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ПІАНІСТІВ-ВИКОНАВЦІВ У МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КИТАЮ ТА УКРАЇНИ» (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки).

Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Чистякова Ірина Анатоліївна, доцент кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.

Засідання семінару відбулося у змішаному форматі. В обговорення взяли  участь члени кафедр педагогіки; культурології; хореографії та музично-інструментального виконавства.

Мета дослідження: з’ясувати теоретичні та практичні засади підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України

Об’єкт дослідження – вища мистецька освіта Китаю та України.

Предмет дослідження – теоретичні та практичні засади підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України.

У процесі обговорення результатів роботи Учасники засідання підкреслили глибину розкриття методологічних підходів до професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України, актуальність звернення до проблем змісту, форм та методів, організаційних основ підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України

Далі подано презентацію виступу аспіранта та фотогалерею наукового семінару.

 

vistup-prezentaciya_na_zahist_8957c.pptx

Featured

Відкрите заняття Коваленко Наталії Володимирівни

16 березня 2021 року доцентом кафедри педагогіки Коваленко Наталією Володимирівною було проведено відкрите практичне заняття з педагогіки на тему: «Урок як основна форма навчання в сучасній українській школі» для студентів 2 курсу фізико-математичного факультету. Сучасне відкрите практичне заняття з елементами тренінгу проведене на високому науково-методичному рівні.

Featured

Фаховий семінар аспіранта кафедри Коханової Наталії

17 березня 2021 року відбувся науковий семінар аспірантки кафедри педагогіки Н.Ю. Коханової (науковий керівник - канд.пед.наук, доцент О.В. Шаповалова).

Семінар пройшов у змішаному форматі. Тема дисертаційної роботи Н.Ю. Коханової – «Організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі»

Мета наукової розвідки ‒ з’ясувати організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі для обґрунтування перспектив використання інноваційного потенціалу досліджуваного процесу в початкової іншомовній освіті України.

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше цілісно з᾿ясовано організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі, зокрема: схарактеризовано стан розробленості проблеми з виокремленням логічно організованої сукупності аспектів розгляду; висвітлено ґенезу організації навчання англійської мови учнів у початкових школи Польщі з визначенням етапів; окреслено нормативні, організаційні, методичні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі; визначено можливості використання прогресивного польського досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні на державному, інституційному та особистісному рівнях.

В обговоренні результатів дисертаційної роботи взяли участь викладачі кафедри педагогіки та учасники фахового семінару.

Далі подано презентацію доповіді Н.Ю. Коханової на науковому семінарі та фотогалерея засідання

fahoviy_seminar_kohanova_5c9ec.ppt

Featured

День відкритих дверей

13 березня 2021 року кафедра педагогіки взяла участь у Дні відкритих дверей Навчально-наукового інституту педагогіки і психології

Featured

Макаренківські дні

У межах проведення кафедрою педагогіки Макаренківських днів 12 березня 2021 року студенти 917 групи знайомилися з відомим твором А. С. Макаренка "Педагогічна поема"

Featured

Макаренківські читання

11 березня 2021 року  учасники проєкту взяли участь у Всеукраїнському з міжнародною участю науково-практичному  cемінарі «Макаренківські читання», присвяченому 133 річниці від дня народження А. С. Макаренка.

Організатором семінару став ресурсний центр Макаренкознавства, створений на кафедрі педагогіки Університету (керівник центру – канд.пед.наук, доцент Осьмук Н.Г.).

Семінар було проведено у змішаному форматі, що дозволило взати участь у ньому в режимя ZOOM-конференції викладачам та студентам Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка»

Напрями роботи науково-практичного cемінару

  • Педагогічна спадщина А. С. Макаренка у вирішенні проблем дитинства.
  • Макаренкознавчі виміри сучасної педагогічної інноватики.
  • Використання макаренківської спадщини у професійній підготовці сучасного вчителя.
  • Університет імені А.С. Макаренка: історія, сучасність, перспективи.
  • Ідеї А.С. Макаренка і проблеми становлення особистості в сучасних психолого-педагогічних дослідженнях.
  • Проблеми соціалізації та інкультурації у контексті творчої спадщини А. С. Макаренка.
  • Творча спадщина А.С. Макаренка  ‒ антикризового менеджера крізь призму актуальних проблем управління сучасним  закладом освіти.
  • Міжнародні виміри та контексти макаренкознавства.

З доповідями та повідомленнями на семінарі виступили всі покоління макаренкознавців Університету: доктори і кандидати наук, аспіранти, магістранти і здобувачі ступеня бакалавра освіти. Серед доповідачів ‒ учасники проєкту Жан Моне Модуль проф. А.А. Сбруєва та проф. О.М.Семеног, аспіранти В.В.Авраменко і М.М. Лохоня.

Крім традиційних форм роботи (доповіді та повідомлення) у семінарі було використано інноваційні, такі, як  рефлексія сучасних макаренківців: «Формування особистості в праці: роздуми завкола А.С. Макаренка»,  Літературно-театральний перфоманс «Гра в фанти».

До дня проведення семінару було завершено реконструкцію Кімнати-музея А.С.Макаренка (ауд.218) та організовано виставку літератури, присвячену творчості А.С.Макаренка й макаренкознавчим дослідженням.

Featured

Відкрите заняття Проценко Ірини Іванівни

10 березня 2021 року для студентів 921 групи доцентом кафедри педагогіки Проценко Іриною Іванівною було проведено відкрите практичне заняття на тему "Загальні методи виховання". Присутні на занятті колеги відзначили високий науковий і методичний рівень заняття