Новини

Featured

Круглий стіл "ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ"

23 червня 2021 року кафедрою педагогіки було організовано та проведено круглий стіл "ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ", на якому обговорювалися дискусійні питання, а саме:

1. Ваше бачення розвитку освітньо-наукової програми 011 Освітні, педагогічні науки.

2. Проблеми у процесі реалізації освітньо-наукової програми 011 Освітні, педагогічні науки.

Учасниками дискусії стали

Кудріна О.Ю., доктор економічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної (наукової) роботи Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Антонова О.Є. доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами Житомирського державного університету імені Івана Франка

Бойченко М.А., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Бондаренко Ю. А., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Борова Т.А., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, іноземної філології та перекладу Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця

Огієнко О.І., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Петренко О.Б., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету

Пріма Р.М., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і методики початкової освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки

Сбруєва А.А., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Семеніхіна О.В., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри інформатики Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Сущенко А.В., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри управління навчальним закладом і педагогіки вищої школи Класичного приватного університету

Філоненко О.В., доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

Чепіль М.М., доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Чистякова І.А., кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Featured

Наукові семінари 

18 червня 2021 року відбулися наукові семінари учасників програми, аспірантів спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки, громадян Китаю Ян Біня та Лі Ціна.

Науковий керівник – канд.пед.наук, доцент Бірюкова Л.А.

 Рецензенти – докт.пед.наук, проф. Сбруєва А.А. та канд.пед.наук, доцент Петренко М.Б.

Захід відбувся у змішаному форматі. Частина учасників семінару брала в ньому участь з використанням платформи ZOOM.

Тема дисертаційного дослідження аспіранта Ян Біня - «Формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки».

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автором уперше в українській педагогічній науці актуалізовано проблему формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки. Дисертантом визначено та конкретизовано сутність та компонентну структуру; критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномену; розроблено методику формування художньо-творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки та педагогічні умови, що її забезпечують.

Тема дисертаційного дослідження аспіранта Лі Ціна  ‒ «Формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва».

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автором вперше актуалізовано проблему формування готовності до професійно-творчої самореалізації майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Дисертантом визначено та конкретизовано сутність, зміст та компонентну структуру; критерії, показники та рівні сформованості готовності до професійно-творчої самореалізації вчителів-художників; виявлено педагогічні ресурси навчально-виховного середовища ЗВО як умови самореалізації творчого потенціалу майбутніх учителів образотворчого мистецтва; визначено педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування досліджуваного конструкту в умовах педагогічного закладу вищої освіти.

Featured

Звіт координатора проєкту проф. Сбруєвої А.А. за виконання завдань програми.

17 червня 2021 року на засіданні вченої ради інституту Педагогіки і психології відбувся звіт проф. Сбруєвої А.А. за виконання завдань проєкту Еразмус+ Жан Моне Модуль «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів» (01.09.2018-30.08.2021)

Мета проєкту: європеїзація методологічних, організаційних та змістових засад докторських програм у галузі теорії освіти шляхом  запровадження  міждисциплінарних навчальних курсів; європейських стандартів докторського дослідження в Україні; формування інклюзивного дослідницького середовища українського університету.

Команда проєкту:

Координатор – проф. Сбруєва А.А.

Учасники        –  проф. Семеног О.М., доц. Чернякова Ж.Ю.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ ЩОДО ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ ПРОЄКТУ

ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН:

Навчальний курс 1. Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти (викладач - Сбруєва А.А.) -  30 год.;

 Навчальний курс 2. Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід (викладач – Семеног О.М.) – 30 год.;

Навчальний курс 3. Академічне письмо (викладач – Чернякова Ж.Ю.) – 30 год.;

Інтенсивні курси модуля:

Навчальний курс 4.  Культура наукового наставництва (викладач - Семеног О.М.) – 10 год.;

Навчальний курс 5. Докторський семінар: моніторинг якості дослідження  (викладач - Сбруєва А.А.) – 10 год.;

РЕЗУЛЬТАТИ

1. Розроблено та опубліковано методичне забезпечення навчальних курсів  (навчальні програми  до всіх курсів та навчальні посібники до курсів 1-3)

2. Навчальні курси  включено до освітньо-наукової  програми  011 – освітні, педагогічні науки (1- обов’язковий та 4 - за вибором  аспірантів)

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКСТРАКУРИКУЛЯРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В РАМКАХ ПРОЄКТУ:

2.1. Участь в організації та проведенні міжнародних науково-практичних конференцій та  всеукраїнських семінарів.

Міжнародні конференції:

2.1.1. «Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний, європейський та національний виміри змін» (2019 р., 2020 р., 2021 р.);

2.1.2. «Європейський університет: імідж, мобільність та соціальні перспективи» (2019 р. 2020 р., 2021 р.);

2.1.3. «Академічна культура дослідника» (2019 р., 2020 р., 2021 р.).;

2.1.4. «Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи» (2019-2020 рр.)

Всеукраїнські семінари:

2.1.4. «Компаративістика в педагогічній освіті  і освіті дорослих» (2018 – 2020 рр.);

2.1.5. «Формування основ академічної культури дослідника у вимірах педагогічної взаємодії» (15 квітня 2019 -2021 рр).

РЕЗУЛЬТАТИ

  • Опубліковано програми та матеріали 11 міжнародних конференцій, програми 6 всеукраїнських семінарів.
  • У роботі конференцій та семінарів взяли участь близько 2 000 науковців, викладачів, аспірантів, студентів, учителів, представників адміністрації ЗВО.

2.2. УЧАСТЬ У ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНИХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА МЕРЕЖ:

2.2.1. Українська асоціація дослідників освіти.

2.2.2. Українська Асоціація Викладачів та Дослідників Європейської Інтеграції

2.3. Участь у проведенні та обговоренні попередніх захистів (фахових семінарів) і захистів кандидатських та докторських дисертацій за спеціальністю «Освітніх, педагогічних наук» з проблем порівняльної педагогіки , професійної  підготовки майбутніх учителів та історії педагогіки.

2.4. Організація проведенні літньої школи з «Академічного письма» (серпень, 2019 – 2021 рр.).

РЕЗУЛЬТАТИ:

  • Більшість викладачів кафедри та аспірантів є членами УАДО та беруть участь у заходах організації.
  • Протягом дії проєкту понад 20 дисертацій стали предметом обговорення на засіданнях спеціалізованих рад.

Абітурієнти – учасники літньої школи  отримують підготовку до вступу в аспірантуру з іноземної мови та до подальшої участі у докторських студіях

3. ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО РЕАЛІЗАЦІЮ ПРОЄКТУ  ЧЕРЕЗ:

3.1. Інформаційний сайт проєкту (автор і технічний координатор – к.п.н. Король О.М.; перекладач – к.п.н. Чернякова Ж.Ю.)

Адреса сайту: https://jmm.sspu.edu.ua

3.2. Групи у соціальній мережі FB

3.2.1. Doctoral House in Education in SSPU named after A.S. Makarenko – Докторський дім з освітніх наук (автор - д.п.н., проф.Бойченко М.А.)

3.2.2. Науково-дослідна лабораторія «Академічна культура дослідника» (автор групи  д.п.н., проф.Семеног О.М.)

3.3. Публікація наукових статей, виступи на конференціях,  семінарах, участь у заходах Еразмус+ Україна тощо.

РЕЗУЛЬТАТИ:

1.Залучення до обговорення та реалізації ідей проєкту широко кола зацікавлених осіб (науковців, викладачів, аспірантів,  студентів, учителів, представників адміністрації ЗВО).

2. Поширення власного досвіду освітньої та наукової діяльності у європознавчих студіях та підготовці докторантів  зі спеціальності освітні, педагогічні науки.

ПЛАНИ ЩОДО ПОДАЛЬШОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ

  • Викладання навчальних курсів європознавчої спрямованості.
  • Апробація навчальних посібників до курсів європознавчої спрямованості.
  • Проведення наукових заходів з проблем інноваційного розвитку освіти.
  • Подальше розширення участі у національних та міжнародних дослідницьких організаціях і мережах.
  • Узагальнення досвіду підготовки PhD на засадах міжпредметного та інклюзивного підходів у наукових публікаціях.
  • Поширення інформації про досвід наукової та освітньої активності у сфері підготовки PhD з освітніх, педагогічних наук на створеному сайті та у соціальних мережах.
  • Розширення тематики європознавчих порівняльно-педагогічних досліджень.
  • Активізація співпраці з всеукраїнськими та міжнародними науковими мережами.

Featured

Міжнародне стажування викладачів кафедри

12 червня 2021 року  розпочалося Міжнародне стажування "Фандрейзинг та основи проєктної діяльності: європейський досвід". У ньому активну участь беруть  кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Проценко Ірина Іванівна та кандидат педагогічних наук, старший викладач Биква Марія Миколаївна.

Featured

Міжкафедральний семінар «Актуальні проблеми університетської підготовки фахівців позашкільної освіти»

11 червня 2021 року відбувся Міжкафедральний семінар «Актуальні проблеми університетської підготовки фахівців позашкільної освіти», у якому брали участь викладачі кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка та викладачі кафедри кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Основними питаннями для обговорення стали Освітньо-професійні програми зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, стандарти даної спеціальності.

Featured

Захист дисертаційної роботи Бойченка Віталія Віталійовича

4 червня 2021 року в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка відбувся захист дисертації на здобуття ступеня PhD учасника програми аспіранта Бойченко Віталія Віталійовича на тему «Організаційно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США». Науковий керівник докт.пед.наук, професор Сбруєва А.А.

Голова спеціалізованої вченої ради – докт.пед.наук, професор Семеніхіна О.В., члени спеціалізованої вченої ради докт.пед.наук, професор Огієнк О.І., докт.пед.наук, професор Заболотна О.А., докт.пед.наук, професор Литовченко І.М., канд.пед.наук,  доцент Чистякова І.А.

Мета дослідження: з’ясувати теоретичні, нормативні, змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США для визначення можливостей використання прогресивного американського досвіду у вітчизняному шкільництві.

Наукова новизна отриманих результатів дослідження:

уперше у вітчизняній педагогічній науці здійснено комплексне дослідження теоретичних, нормативних, змістово-процесуальних та професійно-педагогічних засад STEM-освіти у старшій середній школі США;

у межах характеристики стану розробленості проблеми STEM-освіти у вітчизняних порівняльно-педагогічних дослідженнях виокремлено аспекти її розгляду;

розкрито концептуальні засади STEM-освіти;

виокремлено передумови й етапи розвитку STEM-освіти у старшій середній школі США;

окреслено нормативні та змістово-процесуальні засади STEM-освіти у старшій середній школі США;

визначено специфіку професійно-педагогічної підготовки STEM-учителів старшої середньої школи США й схарактеризовано відповідні програми на бакалаврському та магістерському рівнях вищої освіти;

з’ясовано сучасний стан STEM-освіти в Україні й визначено можливості використання прогресивного досвіду STEM-освіти США у вітчизняному шкільництві на державному, місцевому й інституційному рівнях у нормативно-правовому, організаційному, змістовому, методичному та професійно-педагогічному аспектах.

Практичне значення отриманих результатів дослідження:

схарактеризовані автором теоретичні, нормативні, змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США можуть бути використані у процесі формування освітньої політики в галузі STEM, розроблення відповідних стандартів та методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів педагогічних закладів вищої освіти. Матеріали дослідження, а також джерельна база будуть корисними в подальших наукових пошуках у відповідних галузях наукового знання, освітньому процесі закладів вищої, загальної середньої та позашкільної освіти

Далі подано анотацію дисертації, презентацію виступу здобувача на захисті дисертації та фотогалерею захисту.

anotaciya_vboychenko_ca8b8_fe8a9.pdf

prezentaciya_zahist_boychenko_f8894.pptx

Featured

Міжнародне підвищення кваліфікації

31 травня - 7 червня 2021 року викладачі кафедри педагогіки взяли участь у  Міжнародному підвищенні кваліфікації (Вебінарі)  наукових, науково-педагогічних працівників ЗВО та працівників закладів освіти на тему: «Інноваційні методи дистанційного навчання з використанням платформ Zoom та Moodle». Програма заходів додається.

_mpk_31_05_07_06_2021_9a6f6.pdf

 

1 25bd6

Featured

Четверта онлайн зустріч українських учасників спільного проекту в рамках програми ЄС Еразмус+ із зарубіжними партнерами

26 травня 2021 року відбулася Четверта онлайн зустріч українських учасників спільного проекту в рамках програми ЄС Еразмус+ із зарубіжними партнерами. На зустрічі обговорювалися питання підготовки робочого пакету проєкту.
Featured

Зустріч українських учасників проєкту в рамках програми ЄС Еразмус+

25 травня 2021 року відбулася Четверта онлайн зустріч українських учасників спільного проекту в рамках програми ЄС Еразмус+

Порядок денний зустрічі:

1) Розвиток останніх подій в рамках спільного проекту (Університет Драгоманова, усі учасники).

2) Обговорення опитувальника з метою збору інформації для обґрунтування обраної тематики проекту та підготовки Робочого пакету 0 (усі учасники).

3) Обговорення Робочого плану проекту (усі учасники).