Новини

Featured

Літня наукова школа для аспірантів. День третій

27 серпня 2021 р., протягом третього дня Літньої наукової школи, аспіранти кафедри педагогіки взяли участь у тренінгах із професійного та емоційного вигорання (тренер - кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Чистякова І.А. ), подолання страху публічних виступів (тренер - кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Осьмук Н.Г. ), майстер-класі "Ефективні презентації" (тренер - доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки Бойченко М.А.). Завершенням триденного інтенсиву став квест "У пошуках скарбів науки".

 

 

Featured

Літня наукова школа для аспірантів. День другий

26 серпня 2021 року продовжила роботу Літня наукова школа. Аспіранти та викладачі кафедри педагогіки взяли участь у дебатному турнірі "Чесна освіта: міф чи реальність". Підвищити власну дослідницьку компетентність здобувачі освіти малу змогу під час тренінгів "Формування дослідницької компетентності майбутнього доктора філософії" (тренер - доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки Сбруєва А.А.), "Оформлення списків літератури" (тренер - доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки Бойченко М.А. ), "Швидкий та ефективний пошук інформації для написання наукових робіт" (тренер - кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Чистякова І.А. ).

 

 

Featured

Літня наукова школа для аспірантів. День перший

25 серпня 2021 року розпочала роботу Літня наукова школа для аспірантів кафедри педагогіки СумДПУ імені А.С. Макаренка. З вітальним словом до здобувачів освіти звернулася завідувачка кафедри педагогіки, гарант освітньої програми 011 Освітні, педагогічні науки, доктор педагогічних наук, професор Бойченко М.А., яка також ознайомила здобувачів освіти з вимогами до докторів філософії як суб'єктів дослідницької діяльності. Аспіранти взяли участь у тренінгах із тайм-менеджменту та академічної української мови (тренер - кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Чистякова І.А.). Зворотний зв'язок було забезпечено за допомогою "Скриньки запитань". Готовність здобувачів освіти до здійснення дослідницької діяльності було перевірено за допомогою анкетування.

 

 

 

 

Featured

Початок нового навчального року

Кафедра педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

вітає студентів, магістрантів, аспірантів, колег та зовнішніх стейкхолдерів із початком нового навчального року

та Днем знань!

Бажаємо всім міцного здоров'я, творчої наснаги й нових звершень на професійному шляху!

 

foto kafedri b97f8

Featured

Звіт аспірантів кафедри 2021

29 червня 2021 року відбувся звіт аспірантів за виконання річного плану освітньо-наукової програми. Було обговорено питання ефективності навчального процесу, з᾿ясовано досягнення аспірантів по виконанню завдань щодо публікації результатів досліджень у фахових наукових журналах, апробації матеріалів та результатів роботи  на представницьких наукових конференціях. 

Кафедра констатувала, що протягом 2020-21 навчального року всі аспіранти успішно виконали завдання програми. Частина аспірантів достроково пройшла наукові семінари та захистила дисертації на здобуття наукового ступеня  доктора філософії. Серед таких аспірантів:

Пархоменко І. В. Тема дисертації «Розвиток історико-краєзнавчої роботи в закладах позашкільної освіти Північно-Східної України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)». (Науковий керівник ‒ докт.пед.наук, проф. Бугрій В.С.);

Бойченко В.В. Тема дисертації «Організаційно-педагогічні засади STEM-освіти у старшій середній школі США». (Науковий керівник ‒ докт.пед.наук, проф. Сбруєва А.А.);

Коханова Н.Ю. Тема дисертації «Організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі». (Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент ‒ Шаповалова О.В.);

Діхнич К.В. Тема дисертації «Професійна підготовка  майбутніх учителів початкової школи  у процесі педагогічної практики» (Науковий керівник ‒ докт.пед.наук, проф. Семеног О.М.);

Чжан Лянхун Тема дисертації «Організаційно-педагогічні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України». (Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент ‒ Чистякова І.А.);

Ван Боюань Тема дисертації «Організаційно-педагогічні засади підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України». (Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент ‒ Чистякова І.А.);

Чжан Сяо Формування професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання спеціальних дисциплін». (Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент ‒ Коваленко О.В.)

Матеріали захистів дисертації подано у відкритому доступі на сайті Університету: https://sspu.edu.ua/spetsializovani-vcheni-rady-z-prysudzhennia-doktora-filosofii

Featured

Захист дисертаційної роботи Чжан Лянхун

25 червня 2021 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії аспранта кафедри педагогіки Чжан Лянхун на тему «Організаційно-педагогічні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України».

Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Чистякова І.А.

Метою роботи є з’ясування теоретичних та організаційно-методичних засад професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України.

Наукова новизна й теоретична значимість дослідження полягає в тому, що      вперше у вітчизняній педагогічній науці:

цілісно з’ясовано oрганiзацiйнo-пeдагoгiчні заcади професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України.

У межах характеристики теоретичних засад досліджуваного феномену, схарактеризовано понятійно-термінологічний апарат дослідження та виокремлено етапи розвитку професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України.

Висвітлено зміст професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України.

Охарактеризовано форми, методи й технології професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України.

Виявлено прогностичний потенціал взаємодії систем професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України..

Практична значимість узагальнені положення щодо методологічних підходів вищої музичної освіти, історичного розвитку вокальних традицій Китаю та України, змісту, форм, методів і технологій професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України можуть бути використані в процесі формування освітньої політики в галузі вищої музичної освіти, розроблення методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів закладів вищої музичної освіти.

Прогностичний потенціал проведеного дослідження зумовлюється можливістю використання отриманих результатів для здійснення подальшої науково-дослідницької роботи в даному напрямі у процесі модернізації китайської та української системи вищої музичної освіти.

Членами спеціалізованої вченої ради по захисту дисертації стали учасники Докторського дому у галузі теорії освіти СумДПУ імені А.С.Макаренка  доктори педагогічних наук, професори Бойченко М.А., Огієнко О.І. та  Сбруєва А.А.

Далі подано анотацію дисертації, презентацію та фотогалерею захисту, який відбувся у змішаному форматі.

vistup-prezentaciya_na_zahist_chzhan_lyanhun_65a55.pptx

anotaciya_chzhan_lyanhun_cbf5d_7ff6c.pdf

Featured

Захист дисертаційної роботи Ван Боюань

25 червня 2021 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії аспірантки кафедри педагогіки Ван Боюань на тему «Організаційно-педагогічні засади підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України.».

Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент, доцент кафедри педагогіки Чистякова І.А.

Метою роботи є з’ясування теоретичних та організаційно-методичних засад підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України.

Наукова новизна й теоретична значимість дослідження полягає в тому, що вперше в українській педагогічній науці здійснено комплексне наукове дослідження визначеної проблематики й цілісно з’ясовано oрганiзацiйнo-пeдагoгiчні заcади підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України. У межах характеристики теоретичних засад досліджуваного феномену розкрито методологічні засади підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю  та України та виокремлено етапи розвитку підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України. Висвітлено зміст підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України. Охарактеризовано форми, методи й технології підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України. Виявлено провідні напрями вдосконалення підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України.

Практична значимість визначається тим, що узагальнені положення щодо методологічних засад мистецької вищої освіти, історичного розвитку фортепіанних шкіл Китаю та України, змісту, форм, методів і технологій підготовки піаністів-виконавців у мистецьких закладах вищої освіти Китаю та України можуть бути використані в процесі формування освітньої політики в галузі вищої мистецької освіти, розроблення методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів мистецьких закладів вищої освіти.

Прогностичний потенціал проведеного дослідження зумовлюється можливістю використання отриманих результатів для здійснення подальшої науково-дослідницької роботи в даному напрямі у процесі модернізації китайської та української систем вищої мистецької освіти.

zahist_disertaciyi_uchasnici_proektu_2_5f8aa.docx

anotaciya_van_boyuan_b94c2_910b7.pdf

Featured

Захист дисертаційної роботи Коханової Наталії Юріївни

23 червня 20121 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії аспірантки кафедри педагогіки Коханової Наталії Юріївни на тему «Організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі».

Науковий керівник ‒ канд.пед.наук, доцент О.В. Шаповалова

Мета дослідження: з’ясувати організаційно-педагогічні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі для обґрунтування перспектив використання інноваційного потенціалу досліджуваної проблеми у процесі розвитку початкової іншомовної освіти України.

Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше в українській педагогічній науці цілісно здійснено аналіз організаційно-педагогічних засад навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі, а саме:

  • схарактеризовано стан розроблення досліджуваної проблеми у полідисциплінарному дискурсі вітчизняної науки та тенденції розвитку теоретичних засад досліджуваної проблеми;
  • виокремлено етапи розвитку навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі в досліджуваний період: 1) становлення навчання англійської мови в початковій школі (1991-2001 рр.), 2) розвитку комунікативної компетентності в навчанні англійської мови в початковій школі (2002-2016 рр.), 3) модернізації методики навчання англійської мови учнів початкової школи (з 2017 р. – дотепер);
  • окреслено нормативні засади навчання англійської мови учнів початкової школи Польщі, які включають нормативно-правові акти міжнародного та національного рівнів і регламентують політичний, організаційний та методичний аспекти досліджуваного процесу;
  • виявлено організаційні засади (вибір шкільної навчальної програми для планування освітнього процесу; вимоги до кваліфікації вчителів, які мають право викладати іноземну мову в початковій школі; тижневе навантаження для навчання англійської мови у початковій школі; вибір підручників та методичних посібників для процесу навчання англійської мови);
  • визначено можливості використання прогресивного польського досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні.

Членами спеціалізованої вченої ради по захисту дисертації стали учасники Докторського дому у галузі теорії освіти СумДПУ імені А.С.Макаренка  доктори педагогічних наук, професори Огієнко О.І. та  Семеног О.М., канд.пед.наук, доцент Чистякова І.А.

Далі подано анотацію дисертації, презентацію та фотогалерею захисту, яка відбулась у змішаному форматі.

anotaciya_kohanova_6b5f9_b760c.pdf

prezentaciya_kohanova_73905.ppt

Featured

Захист дисертаційної роботи Діхнич Катерини Віталіївни

23 червня 2021 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії аспірантки кафедри педагогіки  Діхнич Катерини  Віталіївни на тему «Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики»

Науковий керівник ‒ доктор педагогічних наук, професор Семеног Олена Миколаївна.

Мета дослідження: теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики.

Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що:

− вперше обґрунтовано і розроблено модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики, яка ґрунтується на положеннях методологічних підходів (системного, особистісно орієнтованого, компетентнісного, аксіологічного, праксеологічного, акмеологічного), принципів (загальнодидактичних та специфічних, передбачає дотримання педагогічних умов, оновлення змісту модулів (розділів) навчальних дисциплін, форм та методів організації освітнього процесу;

– схарактеризовано діагностувальний апарат для визначення рівнів готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності у процесі педагогічної практики.

Членами спеціалізованої вченої ради по захисту дисертації стали учасники Докторського дому у галузі теорії освіти СумДПУ імені А.С.Макаренка  доктори педагогічних наук, професори Бойченко М.А., Огієнко О.І.,  Сбруєва А.А.

Далі подано анотацію дисертації, презентацію та фотогалерею захисту, яка відбулась у змішаному форматі.

anotaciya_dlya_vereteychenko_11062021_f6a1e_3251b.pdf

prezentaciya_dihnich__dc965.pptx